Aktuálne problémy s hrou Play for Earn (P2E) a nápady na hry Web3

Aktuálne problémy s hrou Play for Earn (P2E) a nápady na hry Web3

Jednou z najpopulárnejších foriem metaverse hier v súčasnosti sú hry typu play-for-earning (P2E). Ale ak ste stále mimo, P2E hry sú presne také, ako znejú – hry, v ktorých môžu používatelia zarábať kryptomenu a/alebo NFT.

Na papieri sa P2E hry javia ako skvelý nápad, kde si hráči môžu užiť hru a zároveň zarábať peniaze.

Otázkou však je, nakoľko sú tieto typy hier udržateľné?

Počas panelovej diskusie na Wild Digital SEA 2022, technologickej konferencii Catcha Group, sa traja krypto experti podelili o svoje myšlienky na túto tému. Konkrétne to boli:

  • Cora Chen, prezidentka Číny na Polygóne
  • Yu Zhen Chua, spoluzakladateľ a CTO Cake DeFi v Singapure
  • Cheng Guo, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti StepVR
Wild Digital je konferencia o digitálnych technológiách v juhovýchodnej Ázii

Teraz je to viac o zarábaní ako o hraní

Vzhľadom na relatívnu novosť technológie blockchain v hlavnom prúde bola jej stabilita a udržateľnosť prirodzene predmetom dohadov.

To je niečo, čo hry súvisiace s metaverzom neunikli, najmä pokiaľ ide o P2E hry, ktoré nie sú bez svojich vlastných kontroverzií, prezradil počas diskusie U-Zyn z Cake DeFi.

„Vidíme, že to hrá veľa používateľov Ani nie tak pre zábavu než to, ale Viac na rast ekonomikytakže hráte viac pre peniaze a nie pre zábavu,“ prezradil U-Zyn.

Neustále vysvetľujte, že veľa z týchto hier financované infláciou—Čím viac hru hráte, tým viac tokenov vygenerujete a viac ľudí priťahuje, aby sa do hry zapojili.

V začiatkoch však podľa neho blockchain vznikal pomocou základnej hry, ktorou je ťažba.

Cake DeFi je startup, ktorý poskytuje služby DeFi pre decentralizované financie / Image Credit: Wild Digital Southeast Asia

„Baníctvo je vlastne hra, kde niečo robíte a obohacujete sa, ale to, čo robíte, končí obohatením ekosystému,“ hovorí U-Zyn. “Pretože baníci, ktorých robíte, nakoniec zabezpečia blockchain a urobia ho robustnejším a bezpečnejším.”

No tento koncept obohatenia v P2E hrách ešte nevidel. Pre neho, keď niekto farmí v P2E hre, tak je Zobrať niečo zvyšku spoločnostiktoré poškodzujú kohokoľvek iného pri hre.

„Sú to preteky, akési bezodné,“ uzavrel.

U-Zyn preto dúfa, že hry so ziskom budú prichádzať s riešením, kde hráči nakoniec v hre urobia niečo, čo obohatí každého v ekosystéme – ako je skutočná svetová ekonomika.

Viac P2E hrateľných hier, prosím

Pre Cheng Guo z čínskej StepVR je najdôležitejšia vec na P2E hre, že áno Už by to malo byť hrateľné.

StepVR je výrobca hardvéru pre virtuálnu realitu (VR) so sídlom v Číne / Image Credit: Wild Digital Southeast Asia

Dodal: „Toto je revolúcia Stane sa tak iba v metaverze Pretože ak teraz vytvoríme hru, súťažíme s ňou [studios like] Blizzard a Activision, ktoré každoročne investujú miliardy dolárov do niekoľkých hier. To je obrovské množstvo peňazí na vývoj hry.“

Kvôli tomuto rozdielu vo financovaní si Cheng myslí, že áno Je nerozumné očakávať, že hry súvisiace s NFT budú súťažiť s týmito hrami Čo sa týka hrateľnosti.

Namiesto toho sa verí, že súbor Najprv sa musí zlepšiť infraštruktúra Predtým, ako môžete narušiť herný priemysel novými spôsobmi hrania, ako je napríklad technológia StepVR, ktorú zakladateľ prirovnáva k technológii v sci-fi filme Stevena Spielberga Ready Player One.

Cora of Polygon, platforma na škálovanie Etherea, rozvoja infraštruktúry a Web3, verí, že hlavným problémom P2E hier je Tvorcovia nevedia, ako vyvážiť herný zážitok, zisky a udržateľnosť.

Polygon je decentralizovaná platforma na škálovanie Etherea / Image Credit: Wild Digital Southeast Asia

„Veľa hráčov v hernom priemysle Web2, ktorí sa pustia do Web3, bude okamžite premýšľať o budovaní tokenov a nebude skutočne myslieť na zlepšenie kvality hier,“ povedala.

Ako to naznačuje Životné cykly hier Web3 sú kratšiePretože ľudia chcú len zarobiť peniaze, ale v skutočnosti sa nesnažia užiť si hru.

U-Zyn súhlasil a opäť zdôraznil dôležitosť hernej kvality. Aby bola udržateľnejšia, povedal, vývojári by mali zvážiť vytvorenie niečoho v rámci hry, čo skutočne prospeje používateľom, a nie nafukovanie ekonomiky.

Zakázať tradičné hry

Zdá sa, že zatiaľ sa účastníci sústredili na hrateľnosť a kvalitu. Ale čo robí naozaj dobrú hru?

Vzhľadom na subjektívnu povahu tejto témy sa dokonca objavili nesúhlasné stanoviská aj zo strany samotnej komisie.

“Hľadanie dobrej hry je ťažšie v porovnaní s prekonaním technických ťažkostí pri budovaní metaverza,” povedal Cheng.

Zakladateľ StepVR verí, že vymyslieť novú hrateľnosť je v porovnaní s ním oveľa náročnejšie Vytvorte metaverznú verziu existujúcich herných formátov. Takže namiesto toho, aby ste sa sami vyzývali na prípravu novej hry, jeho radou je „zmeniť iný spôsob hrania“.

“Ľudia milujú, keď znova použijete Counterstrike, znovu použijete hrateľnosť League of Legends a znova použijete hru PUBG,” povedal. “Predstavte si, že ľudia bežia po svete hrať PUBG, to je to, čo sa deje na našom dvore.”

Dodal: “Potom máme možnosť vložiť žetóny dovnútra. Pretože potom sa to dá hrať. Je zábavné hrať.”

Toto je teória, ktorú podľa Chenga StepVR potvrdil a overil svojou praxou, keď minulý rok postavil hru podobnú Counterstrike, ktorá sa podľa neho „veľmi ľahko zostavuje“. Podľa zakladateľa hra hostila viac ako 700 000 hráčov v jednej hre v rámci arény virtuálnej reality StepVR.

Corin názor je však trochu iný. Verí, že s cieľom podporiť masové prijatie metavírusov Dôležité je mať pôvodnú zašifrovanú IP adresu.

Zdieľala, že sa už predtým stretla so startupmi v oblasti krypto hier, ktorí tvrdia, že chcú vybudovať Web3 Counterstrike alebo Web3 PUBG. Ale pre tieto typy startupov to má niekoľko otázok.

Panelová diskusia mala názov Web 3.0: Čo bude ďalej v hernom modeli metaverse / Image Credit: Wild Digital Southeast Asia

Ste si istí, že môžete na svoju platformu prilákať veľa používateľov Web2? Ona začala. “Prečo by chceli prísť na vašu platformu? Koľko z nich chce znova hrať podobnú hru alebo presne tú istú hru?”

Spoločnosť Quora sa pozrela na Axie Infinity, populárnu hru P2E, ako na príklad skutočnej krypto hry, ktorej sa darilo.

Budúcnosť metaverse hier

Bez ohľadu na hrateľnosť je jedným z ďalších krokov vpred pre komunitu ako celok Univerzálna adopcia.

Pre Cheng je spôsob, ako podporiť masovú adopciu So zameraním na infraštruktúru A Prineste technológiu do domácností Všade.

Pre Coru, keďže Polygon sa spojil s veľkými menami ako EA, Activision a ďalšími, určite zohrá úlohu pri podpore masového prijatia budúcnosti hrania.

Pri pohľade na potenciál technológie blockchain sa U-Zyn podelil o to, že by bol rád, keby ľudia viac využívali túto technológiu.

“Vplyv pretrvávajúcich NFT,” povedal. “Ďalšia časť blockchainu je otvorená realizácia a otvorený globálny automat. Myslím si, že tento bod sa momentálne nepoužíva.”

U-Zyn preto verí, že budúcnosť GameFi (hranie hier a decentralizované financie) sú hry, ktoré nielen vytvárajú a posilňujú NFT mimo hry, ale namiesto toho Hry vytvorené na stroji na zdieľanie v otvorenom svete, ktorému môžu hráči dôverovať.

„Prichádzame o značnú časť výhod blockchainu tým, že robíme NFT pre GameFi a metaverse,“ uzavrel.

Aj keď sa zdá, že títo rečníci si nie sú úplne istí súčasným stavom P2E titulov, najmä pokiaľ ide o hrateľnosť, určite zostávajú nádejou pre celé odvetvie.

Ako povedala Myrtle Ann, moderátorka panelov, ako aj zakladateľka a výkonná riaditeľka Block Tides a spoluzakladateľka a generálna riaditeľka PlaceWar, nejde len o „hranie, aby ste vyhrali“, ale skôr „hrajte a vyhrajte“.

  • Viac o Wild Digital sa dozviete tu.
  • Prečítajte si ďalšie články súvisiace s NFT, ktoré sme tu napísali.

Prémiový obrazový kredit: StepVR / Wild Digital Juhovýchodná Ázia

Leave a Reply

Your email address will not be published.