Gobelín cestuje vtedy a dnes

Timothy Corrigan, photo marina faust 2

Keď som takmer pred desiatimi rokmi robil rozhovor s Timothym Corriganom o jeho rozsiahlom používaní a znalostiach starožitností, spýtal som sa ho, prečo si myslí, že veľké starožitné textílie nie sú často zakomponované do interiérov. “Zariadenie je často prehliadané, pretože si ho ľudia spájajú so starými barónskymi sálami alebo zámkami. Poskytujú veľmi krásne a jemné farby a textúry, ktoré dokážu zaujať priestor a netreba ich len zavesiť na stenu. Používam ich ako obrusy a dokonca ich používam ako prehoz v mojom dome v LA.” Projekt jedálne, nižšie,

Interiér Timothy Corrigan s gobelínom.  Fotografia Marina Faust
Fotografia Marina Faust

a jeho bývalá spálňa v Paríži.

Parížska spálňa Timothyho Corrigana
Foto: Alexander Bilháč

Počas Maison and Deco Off v Paríži toho roku ma priateľka dizajnu Rachel Laixer predstavila galérii Roberta Faure. Najväčší výrobca textílií Aubusson Textile nesúci 500-ročné dedičstvo nadčasovej tradície s inovatívnymi technológiami a moderným umením. Po prvej svetovej vojne Francúzsko viedlo revitalizáciu textilu ako umeleckej formy a od roku 1952 Robert Faure pokračoval v tejto tradícii a spolupracoval so súčasnými umelcami pomocou techník Aubusson. Každý súčasný koberec Aubusson je originálnym umeleckým dielom obmedzeným na šesť kópií plus dve kópie umelcov. Je notársky overený a podpísaný autorom alebo osobou splnomocnenou pozostalosťou. Nižšie “luster” od Georgesa Braquea.

Soraya od Georgesa Braquea

Francúzsky maliar a textilný dizajnér Jean Lorcat spolu s Françoisom Tabardom, majstrom tkáčom v Aubusson, boli nápomocní pri vytváraní týchto spoluprác. Založil Asociáciu textilných animátorov (karikatúry sú detailné kresby, z ktorých sa vyrábajú textílie) a Aubussonova továreň sa opäť stala kreatívnym centrom. Jeho kniha “Le colibri et la guitare” je uvedená nižšie.

Látka

V roku 2014, po masívnej prehliadke gobelínov, Metropolitné múzeum hostilo Interwoven Globe, Grand Design: Pieter Coecke van Aelst a Renaissance Tapestry (prečítajte si o tom tu), ktoré poskytujú pohľad na históriu, remeselnú zručnosť a kultúrny význam gobelínov. ako aj jeho brilantnosť a zručnosti Strategické podnikanie umelca. Podrobnosti nižšie odhaľujú Coeckeho zmysel pre humor, keď jeden tmel vyťahuje druhého z cesty z poklesu hlasitosti. Zatiaľ čo zariadenie v súčasnosti môže byť cenené predovšetkým pre svoju estetickú príťažlivosť, na vrchole renesancie slúžilo mnohým iným účelom – od funkcionalizmu (uchovávanie tepla v interiéri a prievanu) až po rozprávanie príbehov, ako aj ako symbol statusu a prenosnú propagandu pre kráľovských majiteľov.

Peter Coecke van Aelst, detaily látky

V poslednej dobe sa pôvab tapisérií v interiéroch presadil. Dnes si stačí pozrieť prácu niekoľkých špičkových dizajnérov, aby ste videli oživenie týchto tkaných zázrakov. Tapiséria sa perfektne hodí do La Carlière, nádherného paláca zo 16. storočia v Normandii pre módneho návrhára Petra Coppinga a manžela Ramberta Rigauda, ​​vo vstupnej hale nižšie.

Peter Copping a Rembert Rigaud, foto © Bilal Tarright
Foto © Bilal Tarite

Veľký salón nižšie

La Carliere cez Quintessence

a detaily ich spálne. Ako vysvetľuje Peter: “Manoir’s, La Carlière, v Normandii, pochádza zo 16. storočia a v rámci tohto mixu máme radi kúsky, ktoré dodávajú autentickosť. Tri steny v chodbe sú ovešané nábytkom Verdure, chceli sme, aby ste sa cítili ako vy.” si v lese – prinášam vonkajšok dovnútra.“

Spálňa La Carliere

Alidadova dizajnérska kariéra začala v Sotheby’s, kde jeho odborné znalosti v oblasti starožitných látok a textílií položili základ pre jeho honosné, vrstvené interiéry. Počas jeho kariéry zohrávalo dôležitú úlohu zariadenie. “Pre mňa sú starožitné textílie veľmi dôležité vo všetkých mojich interiéroch. Keď robím svoje náčrty, nechávam medzery pre staré látky – obrusy, vankúše, tapisérie. Prináša to pomerne veľa potenciálnych problémov s veľkosťou, najmä v nízkych miestnostiach, textúrou a nakoniec obsahuje staré farby, ktoré milujem. Mám tendenciu používať veľké zariadenie s veľkými vzormi.

Interiérový gadget s textúrou cez Quintessence

Jeho veľkosť, farba a štruktúra tiež vyzerajú skvele na stenách. Veľa ľudí sa ich bojí, ale mne veľmi vyhovuje ich kombinovanie s textúrovým pozadím v Sothebys. Keď nemôžem získať objemnú textúru, vždy mám textúrové vankúše, ktoré dávajú vrstvený vzhľad. Naozaj dopĺňajú moju izbu. Obzvlášť milujem odvážnosť a farby sedemnásteho storočia. textúra. Farbou, kvalitou a rozprávaním sú ekvivalentné starým základným doskám, ktorých cena je najmenej 10-30-krát vyššia. “

Látka v interiérovej kvalite

V extrémnej chate architekta a dizajnéra Martina Brudnizkiho, ktorá sa nedávno objavila v Architectural Digest, je zariadenie dokonalé ako doma, no začleňuje ho aj do modernejších interiérov, ako je jeho byt v New Yorku nižšie.

Byt Martina Brudnizkiho v New Yorku cez Quintessence

Vysvetľuje: “Zariadenie je skvelé pre interiéry z dvoch dôvodov. Príroda a textúra. Slovo vedure možno vysledovať späť do latinského virere, čo jednoducho znamená byť zelený a zelený a príroda je vždy niečo, čo by sme mali v našich interiéroch podporovať. Keďže začiatok civilizácie, pre umenie a dôvody sme skopírovali prírodu.” Dobré, pretože nielen krásne vyzerajú, ale aj sa okolo nich cítia krásne. Nábytok je skvelý spôsob, ako vniesť prírodu a zeleň do našich interiérov, kde možno nemáte prirodzené svetlo pre výsadbu. Textúra, ktorú poskytujú, umocňuje tento zmyslový zážitok a môže pomôcť oživiť príjemný priestor poskytnutím hmatového momentu v rámci a medzi obyčajnými omietkovými stenami. Celkovo je to jednoduchý a ľahký spôsob, ako pridať život do vášho domova.“

Apartmán Martin Brudnizki NYC s gobelínom

Henriette von Stockhausen z VSP Interiors získala svoje znalosti a ocenenie starožitností na Sotheby’s Institute v Londýne a potom na prestížnej Inchbald School of Design. Teraz sa špecializuje na interiéry budov architektonického záujmu alebo záujmu, pričom kombinuje starožitné textílie a starožitnosti so súčasným umením a nábytkom.

Izba VSP Interiors s tapisériou

„Zbožňujem nábytok všetkého druhu, ale moje obľúbené sú zelené rastliny Aubusson – zelená je moja obľúbená farba a keď ich zavesím do interiéru, mám pocit, že prinesú von dnu – a ich tlmené farby a textúry naozaj dodajú miestnosti niečo výnimočné – príbeh vyrozprávaný pred časom – zmysel pre históriu a miesto, ktoré rád začleňujem do svojich priestorov. Dokonca aj pozostatky vytvárajú skvelé vankúše a pridávajú tú zvláštnosť – ten pocit, že interiér sa postupom času vyvinul – a nie vyzerajú úplne nové.”

VSP Vnútorná tkanina

Aj keď máte radi skutočnú vec, niekedy sú tapety na stenu, ktoré napodobňujú efekt zeleného nábytku, vhodnejšie pre priestor, ako napríklad historická Watts Westminster Henriette použitá nižšie, vytlačená na surovom plátne, aby sa dosiahla textúra podobná tapisérii.

Dekoratívne tapety VSP Interiors

Jorge (George) Perez-Martin z Brownrigg Interiors v Tetbury, Gloucestershire, Anglicko je tiež fanúšikom textílií. „V spoločnosti Brownrigg sme boli vždy nadšení pre používanie nábytku v našich interiéroch, aby sme priestorom dodali hĺbku a bohatstvo, čo je ťažké dosiahnuť tapetou, farbou alebo jediným umeleckým dielom… (kulisy jeho domova nižšie)

brownrigg je späť doma s gobelínom

Klienti k nám často prichádzajú, keď hľadajú niečo iné a nadrozmerné na vyplnenie steny a 2-4 m tapiséria môže byť prekvapivo cenovo dostupná v porovnaní s umeleckým dielom podobnej veľkosti. Textílie, ktoré vyvážame, sú zvyčajne C17Ten desiaty a C18Ten desiaty Flámsky a francúzsky (Aubusson a Felletin) vo vlne a hodvábe. Témy sa môžu značne líšiť, ale príťažlivosť je vždy silná, pretože predstavuje bohaté a hlboké útočisko, ktoré dokonale vytvára scénu pre umelecké diela a nábytok z rôznych krajín a období.“ (Dolný suterén v Jorgeovom dome)

Brownrigg doma s gobelínom.jpegw3.webp 1

Ak chcete do svojho domova pridať textúru, skvelým zdrojom tu v USA sú jemné koberce SHAHKAR. Majiteľka Sheila Noorullah vysvetľuje jej šarm. “Nábytok poskytuje stenám moderného domova nielen ďalšiu vrstvu alebo textúru, ale ponúka aj vrstvu luxusu vďaka jemnosti vlny a bohatým farbám nádherných scén, ktoré zobrazujú. Viac času stráveného doma kvôli pandémii bol nábytok zo zelenej krajiny veľmi obľúbený, pretože je šikovný spôsob, ako si priviesť prírodu a exteriér domov.

zelené flámske tapisérie (17 a 16 c. príklady z ich zbierky vyššie a nižšie), pretože zobrazujú prírodu, sú náhodou najobľúbenejšie, pretože sú nadčasové; Stromy a svieža zeleň vyzerajú dnes rovnako ako pred 400 rokmi a dajú sa ľahko použiť v rôznych štýloch interiérového dizajnu.

Blond látka 16thCentury_FlemishVerdure_FeuilleDeChoux

Tradičná veľká tapiséria zobrazujúca mýtickú scénu alebo historickú udalosť (napríklad baroková freska zo 17. storočia v Bruseli alebo Mars a Venuša pod ňou) si získava na popularite z trochu iných dôvodov. Tieto kusy sú veľmi veľké a bohaté na farby a pomáhajú vytvárať luxusné interiéry ako ústredný prvok miestnosti alebo elegantné pozadie a majú približne rovnakú cenu alebo menej ako doska rovnakej veľkosti a mierky a môžu ladiť so vzhľadom miestnosti, kde je obraz by normálne nebol schopný. “

Vďaka 17 G. Brusel Legendárny barokový gobelín Mars Venuša

Leave a Reply

Your email address will not be published.