Na výstave zbraní v roku 2022 ťažila umelkyňa Ane Graf podvratný materiál – ARTnews.com

Na výstave zbraní v roku 2022 ťažila umelkyňa Ane Graf podvratný materiál - ARTnews.com

Nórska umelkyňa Ane Graff sa stáva čoraz známejšou svojou prácou, ktorá zohľadňuje vnútorný svet tela a nespočetné množstvo vonkajších síl, ktoré ho môžu narušiť.

V novej kolekcii diel prezentovanej súčasným distribútorom z Oslo OSL na Armory Show 2022 Graff starostlivo skúma materiály nachádzajúce sa vo vonkajších domácich a skladových priestoroch. Práce, ktoré sa uskutočnili tento rok, sledujú spôsoby, akými môžu takéto materiály spôsobiť tichú zmätok na telách a prírodných priestoroch.

V kabíne sa spolu so štyrmi sieťotlačami nachádza séria Graffových sklenených sôch, ktoré sa rozšíria v roku 2021. poháre (Chronická únava, mozgová hmla, depresia, strata pamäti, generalizovaná úzkostná porucha)Každý z nich je pomenovaný pre rôzne poruchy súvisiace s duševnými chorobami. V inštalácii bola sada krištáľových hrnčekov naplnená živými biomateriálmi, ktoré vyzerajú ako druh toxickej látky, ktorá sa nachádza iba v prírodnom prostredí. Tieto práce, zapuzdrené v sklenených nádobách a zobrazené na maľovaných bielych tabuľkách ako klinické skúšky, sú založené na Grafovom výskume environmentálnych faktorov, ktoré môžu mať korozívne účinky na duševný stav človeka.

Súvisiace články

stánok umeleckej galérie

“Trvalo dlho experimentovanie, kým som sa dostal na miesto, kde som mohol začať ukazovať, ako sa oba materiály a naše telá stávajú niečím novým prostredníctvom vystavenia prostredníctvom vzájomného dotyku,” povedal Graf. ARTnews. “Pre mňa to je to, čím poháre vynikajú – sú to materiály, ktoré sa spájajú a vytvárajú nový rast.”

Umelcova elegantná estetika dopĺňa podtóny dystopických diel. Každý pohár je naplnený fyzickými nečistotami spojenými s chorobami, ktoré sa nachádzajú v každodenných predmetoch, od liekov a kozmetiky až po potraviny a cestný prach. Graf vyzýva feministické mysliteľky, zvažujúce spôsoby, akými látky prostredníctvom rôznych kanálov interagujú s telesnými funkciami. Základným princípom relatívne nedávneho „neomaterialistického“ feministického myslenia je, že hmota je rôznorodá, bez hierarchie, a že sa pohybuje medzi prírodou a kultúrou, ako aj medzi telami a prostrediami.

Graff priniesol podobný súbor diel – sériu sklenených štruktúr naplnených toxickými zlúčeninami nachádzajúcich sa v instantnej káve – do Severného pavilónu na benátskom bienále v roku 2019.

Jej biznis je založený aj na katastrofách, ktoré majú medzigeneračné dopady. v pohárová panika rušenie (2022), umelec zahrnul sadze spôsobené sériou násilných nepokojov v roku 2013, ktoré vypukli na husto obývanom štokholmskom predmestí s rodinami prisťahovalcov. Dielo odráža Grafovu zaujatosť epigenetikou – štúdiom toho, ako môže správanie a prostredie zmeniť spôsob fungovania génov.

“Konkrétne sa zistilo, že trauma z detstva sa podieľa na zmenách v génoch reakcie na stres,” povedal Graf. Do tohto nepokoja boli priamo zapojené stovky mladých ľudí.“

Medzitým štyri hodvábne panely inštalované na stenách kabínky naznačujú ďalší proces, pri ktorom bolo telo infikované. Ručne zavesená stena je pokrytá červenou farbou, ktorá pripomína anatomické materiály. Graff pri týchto prácach poukazuje na vážne vedľajšie účinky poškodenia mozgu environmentálnymi faktormi.

“Tieto platne sa objavili po tom, čo som strávil nejaký čas pozeraním sa na svetelné mikrofotografie a ilustrácie hematoencefalickej bariéry,” povedala. “Chcel som pracovať v grafickom štýle, ktorý by umožňoval osobný a poetický pohľad na obrazy alebo ilustrácie námetu, ktoré mali často zvláštnu schematickú a mužnú pevnosť.”

Graf si biznis predstavuje ako agentov tela – miesto, kde sa zbiehajú mutácie. “Premýšľam o tomto procese, ktorý prebieha v našich telách, a chcem osvetliť, ako sa naše telo mení so všetkými látkami, ktorým sme vystavení.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.