WWD Museum of Fashion skúma newyorské štýlové dedičstvo na obrázkoch – ARTnews.com

WWD Museum of Fashion skúma newyorské štýlové dedičstvo na obrázkoch - ARTnews.com

Ako správne vyrozprávať príbeh mesta – akéhokoľvek mesta – ale konkrétne New Yorku, ktorý má rozlohu 320 štvorcových míľ viacvrstvovej histórie a individuálneho prístupu? Urobte z toho ódu na oblečenie.

„A Matter of Style“, vyskakovacie múzeum módy, ktoré sa otvára 9. septembra, je skúmaním umeleckého odkazu New Yorku, zarámovaného cez rozsiahle archívy fotografií Fairchild Media Group, ktorej silné osobné portfólio zahŕňa Dámske denné oblečenie. (WWD Vlastní ju spoločnosť Penske Media Corporation, ktorá je tou istou materskou spoločnosťou ARTnews.) Múzeum vystavené v AG Studios na Manhattane predstaví exkluzívne ilustrácie, vintage módu, pohlcujúce zážitky a fotografie popri New York Fashion Week.

Súvisiace články

tašky

Spoločnosť Fairchild, ktorú v roku 1910 založil John Fairchild, vlastní jeden z najdôležitejších archívov módnej fotografie v médiách. Film obsahuje postavy typických newyorských postáv spolu s obrázkami obyčajných ľudí, ktorých každodenné drámy sa odohrávajú mimo reflektorov.

Je tu Jackie Kennedy, ktorá vychádza zo svojho obvyklého miesta na obed, La Grenouille. Na jeho stránkach vystupovali významné osobnosti v centre mesta, ako napríklad Andy Warhol a Patti Smith. Pred objektívom fotografa sa odvíjajú epochy americkej histórie: nariasené sukne sú synonymom nukleárnej rodiny; hippies s vysokými korálkami; Elegantná uniforma z éry čierneho pantera. Spisovateľka a fotoaktivistka Michaela Angela Davis raz povedala: „Štýl je jazyk a odráža históriu rovnako ako akýkoľvek iný druh vizuálnych médií. WWD.

„A Matter of Style“ prichádza v produktívnom období pre módne prehliadky. Možno kvôli pokračujúcej popularite Kostýmového inštitútu v Metropolitnom múzeu umenia vstúpilo oblečenie do umeleckého zriadenia – nie vždy hladký proces – kde sa berie do úvahy jeho historická váha. V súčasnosti v Brooklynskom múzeu prebieha prieskum diela zosnulého umelca a dizajnéra Virgila Abloha. Posledný veľký výlet Fashion Institute sa zameral aj na americkú módu, aj keď väčší dôraz sa kládol na jej väzby na európsku haute couture.

Špeciálnym zameraním Fairchild Museum v New Yorku je jemná aberácia. Mal by poskytnúť určitý pohľad na to, ako sa osobné a politické prelínajú na našom oblečení.

Ak sa chcete dozvedieť viac o ponuke, ARTnews Porozprávajte sa po telefóne s kurátorkou, historičkou vizuálnej kultúry, archivárkou a pedagogičkou dizajnu Tonyou Blasio Lecures. Nižšie je skrátená verzia rozhovoru.

Môžete povedať niečo o svojej úlohe archívneho špecialistu?

Moja práca sa tu točí okolo archívneho obsahu všetkých ochranných známok Fairchild. Do PMC som prišiel ako historik vizuálnej kultúry. A tak využívam svoje pozadie v histórii módy, aby som do spôsobu, akým sa pozerám na archívy Fairchild, vniesol prvok rozprávania, čo je len neuveriteľné množstvo informácií. Naozaj, toto je zaslúžený moment pre Fairchilda, ktorý tam bol, aby zachytil presne to, čo móda hovorí už desaťročia. Tento rok oslavuje 112. výročie. Stelesňuje históriu módy, ktorá zahŕňa návrhárov, dráhy, celebrity, hudbu a umenie – a žiadna časť našej kultúry nie je nedotknutá. Táto prehliadka sa zameria najmä na príbeh módy v New Yorku.

A ako ste sa dohodli na príbehu o New Yorku?

Zameralo sa na ľudí, miesta a veci, ktoré z neho urobili svetové mesto módy, no zároveň ho odlišovali od akéhokoľvek iného mesta inak Mesto módy. Ide o vytváranie kontextu: to, čo sa v tej chvíli dialo, zamaskované za to, čo mali na sebe Newyorčania. Len si spomeňte na džínsovinu – zvážte efekt tej fotky Jamesa Deana v džínsoch a bielom tričku. Okamžite sa prenesiete do tohto okamihu.

A New York – vlastne Amerika – sa vyvíjal inak ako európske hlavné mestá. Jej móda bola demokratickejšia. Džínsovina a ďalšie módy odrážali snahu Ameriky formovať svoj vlastný kultúrny duch doby. Myslite na mládež zemetrasenia v 60. rokoch, kostým čierneho pantera v 70. rokoch. Každá generácia sa snažila niečo povedať.

Ako si myslíte, že WWD odlíšiť sa od podobných módnych publikácií?

Výstava sa zameriava na to, ako na to WWD Vyberal si z toho, aký dôverný bol so scénou. John Fairchild vnímal módu ako rozhovor a ako by jej vývoj mohol predpovedať priebeh doby doby. od začiatku, WWD Bude fotiť pouličné fotografie v meste a okolí – nazývajú sa „Oni sa nosia“ a budú sa v príspevku objavovať každý týždeň. New York vo všeobecnosti bol jedným z prvých hlavných miest módy, ktoré venovali zvýšenú pozornosť nielen tomu, čo mali na sebe modelky, ale všetkým, možno preto, že tu vždy pracovalo toľko fotografov. „The Ladies Who Lunch“ je ďalšou značkou časopisu – bol venovaný spoločenskému životu. Svojím spôsobom to všetko bola raná forma sociálnych médií.

Ako vizuálny historik, čo si myslíte o debate „Umenie módy“?

Zmenilo sa chápanie módy ako formy umenia. Móda je kultúrna pamäť, v ktorej žijeme. Dáva zmysel, že je otvorený do veľmi kritického priestoru. móda on je Umenie – má úrovne, má procesy. Jej inšpirácia, rozpráva príbeh. Osoba, ktorá ho vyrezáva, môže hovoriť jemne alebo veľmi nahlas. Vráťme sa k myšlienke, že americká móda je demokratická, tak je to aj s umením. Umenie a móda zároveň sú veci, ktoré sa môžu zdať nepolapiteľné alebo nedostupné. Ale nikdy to tak nie je.

Leave a Reply

Your email address will not be published.